MY DESTINY

Sunday, October 7, 2012

warna warni kehidupan

Aku percaya, semua manusia di atas muka bumi ini pasti mempunyai takdirnya yang tersendiri yang telah ditetapkan oleh penciptanya. Begitu juga dengan diriku. Perasaan yang mencorakkan tingkah laku seseorang itu. Rasa itu indah apabila  dirasai dengan kemanisan memori namun rasa itu pahit jika hempedu tertitis ke dalamnya. 
Bagaimana pula dengan diriku? Adakah aku juga dicorakkan oleh rasa kemanisan atau rasa pahit yang menghantui diriku? Entahlah.... Hari ini perasaanku bercampur-baur. happy, gelisah, rindu, benci, marah, frust, sedih, kecewa. Banyak rasa yang bermain-main di dalam hati seperti menusuk-nusuk jantungku. ahh.. Apakah ini satu dugaan? Pencipta tidak akan memberi dugaan kepada hambanya sekiranya hambanya itu tidak mampu untuk menempuhinya. Hanya cebisan ayat ini aku amati dan aku selami serta aku jadikan suatu pegangan agar aku tidak terpesong daripada landasan ketika aku menghadapi hari susah atau senang....

No comments:

Post a Comment